pátek 15. března 2013

Breussova kůra - 20. den

Ráno jsem si připravila láhev breussovy originální šťávy, na kterou jsem se moc těšila, jednak že si ušetřím tu práci, a pak jsem byla zvědavá jak to chutná!
Ráno byla u mě na skok Renča, trošku jsem pokecaly, a pak přišla maminka a v půl 10. vyrážíme na výlet do Obříství za sněženkami! Já si sebou beru svoji breussovku coby celodenní svačinu!
Na Vysočanský máme sraz s Rosťou a Frankpou. Jedeme metrem, pak busem do Neratovic a odtud busem do Obříství. První naše cesta vede do hostince u Králů, kde si dáváme oběd (resp. maminka, Rosťa a Franka), já si dávám čaj a šťávu. Šťáva je dost hnusná, chutná kysele, ale nedá se nic dělat, přece nevyhodím 127 kč, že jo... V hostinci je teploučko a já jsem zmrzlá jako preclík, protože venku je dobrých mínus 7 a fouká ostrej severák. Ovinuju se okolo topné tyče a nemíním ji opustit!
Servírka, silnější paní v letech, se o nás stará jako bychom byli její vlastní děti. Na tabuli jsou křídou napsaná jídla, asi 5 hotovek, které rychle mizí. Mamka s Kunertovýma si dali znojemskou s knedlíkama a prej byla dobrá. Já usrkávám svůj ovocný čaj. Vedle v kuřácké místnosti sedí štamgasti, pokuřujou a popíjejí, a je tam útulno a teploučko. Moc se mi nikam nechce!
Nakonec ale zaplatíme, a vyrážíme do té sloty. Sluníčko občas chabě zasvítí a vyvolá dojem že se trošku oteplilo. Ale za chvilku zas zaleze za mraky. Ale jakmile dorazíme do lesa svižnější chůzí, už mi není taková zima. Za chvilku dorážíme k nekonečným lánům sněženek! Je to něco neuvěřitelného. Droboučké nerozvinuté hlavičky sněženek se statečně prodírají skrz sněhovou pokrývku. Začínám fotit a zima je zapomenuta! Jdeme podél slepého ramene Labe a otvírají se nám romantické pohledy na zamrzlou řeku. Asi po hodině se vracíme, zablácení, a jdeme se opět ohřát ke Králům. Ti samí štamgasti tam stále sedí a zdraví nás. Dáváme si čajem povídáme si čekáme na autobus, který nám jede za hodinu. Nevím, jestli to bylo tím, že jsem se tam ohřála, nebo milou obsluhou, ale ta hospoda mi připadala jako nejlepší podnik, který jsem v poslední době navštívila! I když interiér byl vlastně docela hnusný... Nakonec se loučíme s obsluhou i štamgasty a jdeme na autobus, který nás zaveze až do Prahy.
Když jsem dorazila domů, Fafa chtěl jít na nákup, tak jdeme ještě do Kauflandu, pak domů, vyklízíme jídlo, Erička si smaží slaninu, pečivo voní... no když vydržím tohle, tak už snad asi všechno.
Mám docela hlad, popíjím čaj a šťávu. Jinak se cítím dobře.

Žádné komentáře:

Okomentovat