pátek 24. února 2012

valentýnská večeře pro dva

Fafa projíždí rád všechny možné slevomaty. Zajímají ho hlavně ty, které se týkají jídla, a tak už před 14 dny objevil Valentýnské menu v hotelu Diplomat, zlevněné na polovinu a nadšeně mi to ukazoval. Já jsem zprvu moc nadšená nebyla, jednak nemám ráda cokoliv spojené s Valnetýnem, a pak to jídlo vypadalo sice lákavě, ale dost opulentně (a nakonec i bylo, hihi). Vypadal docela zklamaně a pak už neříkal nic a něco kutil v počítači. Asi po 10 minutách mi vítězoslavně povídá: "Tak už jsem to objednal, máš smůlu! Proč bychom si občas nemohli užít?"

Tak jsme včera večer vyrazili. Interiér restaurace (CD Restaurant) byl velice příjemný a vkusně vybavený. Na stěnách nasvícené police s knihami, prostorná okna přes celou stěnu, kterými bylo vidět do ulice Evropská, příjemná tichá jazzová hudba. Velice příjemný číšník - Francouz, nevtíravý ale pohotový, na stolech damaškové ubrusy a ubrousky, a když jsme tam přišli v půl 7., tak jsme tam byli skoro sami. Restaurace se začala zaplňovat až po 9. No, vydrželi jsme tam asi od půl 7. do půl 10. Povídali jsme si o všem možném, nasmáli jsme se a oba jsme měli nějak sváteční náladu, takže za tu dobu mezi námi nevznikl ani náznak nepohody.
Číšník nám nosil v takových akorát intervalech jídlo.
Menu bylo následující:
Malá sklenka sektu Bohemie Brut (dala jsem si i já!!!)
Na začátek talířek s 2 druhy domácího chleba, pomazánka ze sušených rajčat, bylinkové máslo, kulička domácího soleného sádla (tohle jsem fakt jenom nepatrně ochutnala, aby mi zbylo místo na to co přijde)
Předkrm: Krevetovo avokádový koktejl s uzeným lososem a lehkou majonézou
Polévka: krémová řeřichová s opečenými kuřecími prsíčky; na můj vkus tam té husté smetany bylo až příliš, ta jsem si dala fakt jenom trošku, ale jinak byla výborná
Hlavní jídlo: Fafa měl steak z Brazilského hovězího s gratinovanými bramborami s gorgonzolou, doplněný o grilovaný lilek s omáčkou z vína
a já jsme měla grilovaného mořského ďasa s ragů z červené čočky, rajčatovo - bazalkovou salsou, chřest, sépiové (černé) špagety, a omáčka z parmezánu a smetany
Protože jsme už úplně odpadali, tak nám číšník přinesl moučník asi za 3/4 hodiny, ale byl výborný, lehounký a málo sladký - jmenoval se "jahodová láska" a byl to kousíček zmrzliny s nadýchaným dortíkem, asi tvarohovým a kousky jahod.
Za ten večer mi Fafa řekl několik hezkých věcí, které mi už dlouho neřekl. Byl to opravdu krásný večer i přesto, že mi bylo v noci hodně těžko a můj žaludek nezvyklý na takovou kvantitu jídla si nakonec vyžádal docela velké množství zažívací sody :-)






1 komentář:

  1. Tak jsem tady nakoukla zase po dlouhé době a jsem ráda, že se ti daří tak dobře. Na fotkách vám to s Fafou sluší. Škoda, že tady není, jako na fb, tlačítko "To se mi líbí" :-)
    am

    OdpovědětVymazat